Γιατί δεν «άρεσε» στο υπουργείο Παιδείας το νέο βιβλίο Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού!
Και που υπήρξε η βάση του «αποδομητικού» κινήματος, που ονομάστηκε μάλιστα από αρκετούς Ρεπουσισμός, από το όνομα της συγγραφέως του βιβλίου. Χαρακτηριστικότερο ίσως απόσπασμα του βιβλίου, ήταν ο «συνωστισμός» στο λιμάνι της Σμύρνης. Η δε υπεράσπιση του βιβλίου και της «φίλης» της Ρεπούση, άφησε την τότε υπουργό Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου, εκτός Βουλής στις εκλογές που έγιναν τότε. Φυσικά, η τότε ηγεσία της ΝΔ, φρόντισε να την «βολέψει» στέλνοντάς την στο Ευρωκοινοβούλιο, αλλά το μήνυμα του ελληνικού λαού είχε δοθεί.
Μάθαμε μάλιστα τότε και για το περίφημο CDRESEE, το «Κέντρο για την Συμφιλίωση και την Δημοκρατία στην Κεντρική Ευρώπη» που προσπαθούσε να εφαρμόσει στην πράξη, στον χώρο της εκπαίδευσης, τις επιταγές της παγκοσμιοποίησης.
Τον επόμενο χρόνο, 2008, ανατέθηκε η συγγραφή νέου βιβλίου Ιστορίας για τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού σε ομάδα ιστορικών υπό τον καθηγητή Νεώτερης Ιστορίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Γιάννη Κολιόπουλο, στην οποία συμμετείχαν ο καθηγητής επίσης νεώτερης Ιστορίας Ιάκωβος Μιχαηλίδης, ο φιλόλογος Χαράλαμπος Μηνάογλου και ο σχολικός σύμβουλος Αθανάσιος Καλλιανιώτης. Το βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού ήταν έτοιμο –ακόμα και στην ηλεκτρονική του μορφή– ήδη από τις αρχές του 2010 και παραδόθηκε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Π.Ι.) προς κρίση.
Έπειτα από πολλές παρατηρήσεις από τους κριτές, τις οποίες οι συγγραφείς αποδέχθηκαν και ενσωμάτωσαν στο βιβλίο ώστε το τελικό κείμενο να συμφωνεί απόλυτα με την αντιληπτική ικανότητα των μαθητών, το Ινστιτούτο ενέκρινε το περιεχόμενο και εισηγήθηκε στην υπουργό Παιδείας την εκτύπωση και διανομή του στα σχολεία.
Όπως αναφέρουν μάλιστα οι ίδιοι οι συγγραφείς, μέσα από το βιβλίο τους θέλουν να προωθήσουν «την εθνική συνείδηση χωρίς μισαλλοδοξία» Επιπλέον, στο νέο βιβλίο η Επανάσταση του 1821 είναι η «Μεγάλη Επανάσταση» και, σε αντίθεση με το σύγγραμμα της κ. Ρεπούση, αναφέρει το ιστορικό δεδομένο ότι οι Έλληνες υπέφεραν κυρίως τους πρώτους αιώνες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, ενώ γίνονται εκτενείς αναφορές στους Δασκάλους του Γένους, στους αγώνες των Σουλιωτών, στους ήρωες του 1821, στον Παύλο Μελά και στον Μακεδονικό Αγώνα. Όσον αφορά την επίμαχη φράση για τη Μικρασιατική Καταστροφή, το νέο σχολικό εγχειρίδιο χαρακτηρίζει «διωγμό» τα όσα συνέβησαν στο λιμάνι της Σμύρνης το 1922.
Σύμφωνα όμως με ερώτηση που έκανε ο βουλευτής του ΛΑΟΣ Κυριάκος Βελόπουλος, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αποφάσισε, μετά από εισήγηση της συμβούλου της υπουργού κ. Μπούντα, τη μη εκτύπωση του βιβλίου. Και ερωτά ο βουλευτής Θεσσαλονίκης, ποιο ήταν το σκεπτικό που προτάθηκε και τεκμηριώθηκε από την σύμβουλο της υπουργού αλλά και γιατί απορρίπτεται ένα βιβλίο, το οποίο ενεκρίθη από το αρμόδιο ινστιτούτου και το οποίο εισηγήθηκε την εκτύπωση και την διανομή του στα σχολεία.
Δεν θέλουμε να «μαντέψουμε» αλλά είναι σχεδόν σίγουρο ότι αυτή η απόρριψη προέρχεται από τις ιδεολογικές θέσεις της ίδιας της υπουργού Διαμαντοπούλου, η οποία έχει ταχθεί σαφώς υπέρ της «προοδευτικής» τάσης των αποδομητών. Είναι άλλωστε γνωστές οι θέσεις της, περί του «σύγχρονου σχολείου», που φτάνουν μέχρι του σημείου να θέλει να κάνει τα Αγγλικά επίσημη γλώσσα των ελληνοπαίδων. Είναι σαφές ότι αυτός είναι ο λόγος που το βιβλίο κρίθηκε ακατάλληλο. Όπως είναι σαφές ότι όχι μόνο το υπουργείο Παιδείας, αλλά ολόκληρη η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, είναι προσανατολισμένη προς τα νεοταξικά και διεθνιστικά πρότυπα.
Δημήτρης Παπαγεωργίου
Ελεύθερη Ώρα