7.6.10

Ελάχιστο φόρο τιμής στον ήρωα Μακεδονομάχο ΤΕΛΛΟ ΑΓΡΑ!



ΤΕΛΛΟΣ ΑΓΡΑΣ
ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΑΝΔΡ. ΑΓΑΠΗΝΟΣ
ΚΑΠΕΤΑΝ ΤΕΛΛΟΣ ΑΓΡΑΣ
1880-7 ΙΟΥΝΙΟΥ 1907



Ο Σαράντης Αγαπηνός , που η ιστορία μας τον έχει καταγράψει με το πολεμικό του όνομα Τέλλος Άγρας,γεννήθηκε στο Ναύπλιο επειδή ο πατέρας του ο Ανδρέας υπηρετούσε εκεί ως Εφέτης.
Σαν γνήσιος Γαργαλιανιώτης όμως έγραψε τον μικρό Τέλλο στα μητρώα αρρένων της πόλης μας. Έτσι στην πρώτη σελίδα του μητρώου αρρένων των Γαργαλιάνων που αφορά τους γεννηθέντες το 1880 και στην 2η σειρά διαβάζουμε: Αγαπηνός Τέλλος ή Σαράντος του Ανδρέου.

Ο μικρός Τέλλος έφερε την κληρονομιά μιας οικογένειας που δόξασε την πόλη μας κυρίως κατα την επανάσταση του 21. Ο παππούς του Αντώνιος Αγαπηνός ήταν Έφορος της Επιμελητείας του Αγώνα για την περιοχή των Γαργαλιάνων. Ο αδελφός του παππού του Διονύσιος η Νιόνιος Αγαπηνός ήταν μέλος της Φιλικής Εταιρείας. Το όνομά του το βρίσκουμε ακόμη στη μαύρη λίστα της φοβερής αστυνομίας του Τσάρου , διότι μαζί με άλλους Έλληνες Επαναστάτες πατριώτες συνέδραμαν τους περίφημους Δεκεμβριστές τους Ρώσσους Επαναστάτες του Δεκεμβρίου του 1825.
Κατά την διάρκεια της μεγάλης Ελληνικής Επαναστάσεως ο Νιόνιος Αγαπηνός , επικεφαλής πολεμικού σώματος από 100 Γαργαλιανιώτες , λαμβάνει μέρος μαζί με το Γενναίο Κολοκοτρώνη , τον Κων/νο Δεληγιάννη και τον Δημητράκη Πλαπούτα στη πολιορκία του Νιόκαστρου στην Πύλο , στην θέση των Παλαιών Πατρών , στην Εκστρατεία της Αθήνας και στα Δερβενάκια κατά του Δράμαλη , όπου επέδειξε μεγάλη γενναιότητα και ηρωϊσμό. Και πράγματι μια μέρα του Οκτωβρίου του1895 ο Τέλλος Αγαπηνός γίνεται μαθητής της Σχολής των Ευελπίδων και φορά με υπερηφάνεια την όμορφη στολή των Εύελπη. Στη Σχολή διαπρέπει. Βρίσκεται ανάμεσα στους δύο καλύτερους μαθητάς. Μέσα από το προσωπικό του ημερολόγιο φαίνεται η πίστη του στις ακατάλυτες αξίες που τον συνόδευσαν σε όλη του τη ζωή.
Στις 14 Νοεμβρίου του 1906 εξορμά για να καταλάβει την κεντρική βουλγαρική καλύβα του Ζερβοχωρίου. Καθώς όμως δεν είχε επαρκή δύναμη για να προκαλέσει αντιπερισπασμό στις γειτονικές βουλγαρικές καλύβες , βρέθηκε ανάμεσα σε διασταυρούμενα πυρά. Στην πεισματώδη σύγκρουση οι απώλειες ήταν τρείς σύντροφοι του Άγρα νεκροί και τρείς τραυματίες μεταξύ των οποίων ο υπαρχηγός του Τυλιγάδης καθώς και ο ίδιος Άγρας. Το κέντρο του αγώνα κάλεσε τον Άγρα να μεταβεί στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να γιατρευτεί από τα τραυματά του. Στη Θεσσαλονίκη παραμένει για λίγες μονο ημέρες. Το μυαλό του βρίσκεται πίσω στο Βάλτο και τα παλληκάρια του. Χωρίς να έχει αποθεραπευθεί γυρίζει στη λίμνη και συνεχίζει τον αγώνα ως το Φεβρουάριο του 1907. Το Μάιο του 1907 το Εθνικό Κέντρο τον ανακαλεί στην Αθήνα. Τα τραυματά του δεν πάνε καθόλου καλά και η ελονοσία τον έχει καταστήσει πλέον φαντασμά του εαυτού του. Λίγο πριν φύγει από τα αιματοβαμμένα χώματα της αγαπημένης του Μακεδονίας θέλει να κάνει
κάτι μεγάλο. Κάτι που αν πετύχει, ο Μακεδονικός Αγώνας στην περιοχή θα έληγε με νίκη κατά κράτος των ελληνικών δυνάμεων.
Ο Βοεβόδας Ζλατάν αρχηγός των κομιτατζήδων του Βάλτου, κατανικημένος από τον Άγρα, διωγμένος από αρχηγός των Βουλγαροκομητατζήδων, βρίσκει τον άρχοντα της Νάουσας και άνθρωπο των κύκλων του Μακεδονικού Αγώνα τον βιομήχανο Ζαφείριο Λόγγο στου οποίου το εργοστάσιο υφαντουργίας είχε παλαιότερα εργαστεί και του ζητά να ενταχθεί στα ελληνικά αντάρτικα σώματα. Ο Ζαφείριος Λόγγος το αναφέρει στον Άγρα. Η ευκαιρία είναι μεγάλη. Ο Άγρας σε λίγες μέρες φεύγει για την Αθήνα. Αν πάρει μαζί του τον Ζλατάν η ελληνική υπόθεση κερδίζει ένα ακόμη στέλεχος
με μεγάλη επιρροή στα βουλγαρίζοντα χωριά του κάμπου της Νάουσας. Οι θρυλικοί μάρτηρες του Μακεδονικού Αγώνα Κώστας, καπετάν Γκόνος Γιώτας, καπετάν Νικοτσάρας και πολοί άλλοι ήσαν μετεστραφέντες κομιτατζήδες, τους οποίους οι Βούλγαροι ονόμαζαν μετά Γραικομάνους
μανιακούς δηλαδή 'Ελληνες Μετά από αλλεπάλληλες συκέψεις αποφασίζουν να συναντηθούν. Στην συνάντηση παρευρίσκονται ως εγγυητές ο Ζαφείριος Λόγγος, ο Τώνης Μίγγας, που ήταν φίλος του Άγρα και γνωστός του Ζλατάν, καθώς και τέσσερις ακόμη οδηγοί. Όλοι είναι άοπλοι κατά τη συμφωνία. Μόνο ο Άγρας φέρει το ατομικό του περίστροφο. Στο σημείο της συμφωνίας τους περιμένει ο Ζλατάν αλλά και πλήθος από κομιτατζήδες που είναι καλά κρυμμένοι στην γύρω περιοχή. Με το κατάλληλο σύνθημα συλλαμβάνουν τον καπετάν Άγρα και τον Αντώνη Μίγγα, απελευθερώντας τους υπόλοιπους συνοδούς τους. Τους υποβάλουν σε φριχτά βασανιστήρια και στη συνέχεια τους διαπομπεύουν επί τρείς μέρες στα γειτονικά χωριά. Τέλος τους κρεμούν από μια καρυδιά κοντά στο χωριό Βλάδοβο.
Η θυσία του καπετάν Άγρα αντί να φοβήσει αντίθετα ξεσηκώνει τους Έλληνες. Πλήθος αξιωματικών και άλλων εθελοντών ζητάει να πάει στην Μακεδονία. Θέλουν να εκδικηθούν το θάνατο του καπετάν Άγρα . Λίγες μέρες αργότερα, ο Γκιώργκη Κασάπτσε, που προτοστάτησε στη σύλληψη και στο βασανισμό του Άγρα, εξοντώνεται από το σώμα του καπετάν Αμύντα και ο Ζλατάν δέχεται 9 σφαίρες από το Μάνλιχερ και το Γκρά των αδελφών Τόλιου η Γιαωακοβίτη. Σήμερα, 90 χρόνια μετά, η θυσία του καπετάν Άγρα φαίνεται απίστευτη. Μπορεί να κατανοήσει κανείς τη θυσία του καπετάν Κώττα, του καπετάν Γκόνου Γιώτα, του καπετάν Νικοτσάρα. Αυτοί πολέμησαν για την ιδιαίτερη πατρίδα τους, τους τάφους των προγώνων τους, την οικογένεια τους. Μένουμε όμως εκστατικοί και κλίνουμε ευλαβώς το γόνυ προ της θυσίας του Καπετάν Τέλλου Άγρα. Κι αυτό γιατί ο μικρόσωμος σγουρομάλης και με σπινθηροβόλα μάτια Αξιωματικός, εγκατέλειψε την ήρεμη ζωή της Αθήνας και μαζί της μια λαμπρή επαγγελματική καριέρα, για ένα ιδανικό την απελευθέρωση της Μακεδονίας και την επιστροφή στον εθνικό κορμό των παρασυρμένων από την βουλγαρική προπαγάνδα Μακεδόνων.
 Αγαπηνός


Κείμενα από την εθνική εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ.

 

 

Γεώργιος Βιζυηνός


230510-bizyhnosΤον είδες με τα μάτια σου, γιαγιά, τον Βασιλέα,
ή μήπως και σε φάνηκε, σαν όνειρο, να πούμε,
σαν παραμύθι τάχα;
Τον είδα με τα μάτια μου, ωσάν και σένα νέα,
πα να γενώ εκατό χρονώ, κι' ακόμα το θυμούμαι
Στο θλιβερό αυτό κρατίδιο παρατηρείται ένα μοναδικό ίσως στον κόσμο φαινόμενο. Αυτοί οι οποίοι κατέχουν την εξουσία, εδώ και χρόνια, μισούν την ίδια τους την πατρίδα. Νομίζουμε πως ο οποιοσδήποτε διάλογος, η οποιαδήποτε διαπίστωση, και η κάθε προσπάθεια αντίστασής μας θα έπρεπε να ξεκινά από αυτό το τραγικό δεδομένο. Πολλοί θα βιαστούν να πουν περί προδοτών, περί «σιωνιστών», χάνοντας την ουσία του θέματος. Δεν είναι σίγουρο το αν κάποιος που επιλέγει την ημέρα της ιερής μνήμης της Ποντιακής Γενοκτονίας, να θέσει θέμα πανελλήνιων εξετάσεων. «Στου Κεμάλ το σπίτι», είναι «προδότης», ή «σιωνιστής», ή οτιδήποτε άλλο θέλετε, το βέβαιο είναι πως είναι ψυχοπαθής. Διακατέχεται από ένα απίστευτο συμπλεγματικό μισελληνισμό (όχι απλά ανθελληνισμό), ο οποίος, όπως άλλωστε όλες οι ψυχικές παθήσεις, έχει κυριεύσει ως παράνοια την σκέψη του και την ζωή του. Αυτή είναι όμως η ελληνική εκπαίδευση, και αυτό δεν είναι σημερινό φαινόμενο. Στο μάθημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας υπάρχουν εδώ και χρόνια αυτά τα κείμενα. Κενά κείμενα, κενών ανθρώπων. Το συγκεκριμένο μάθημα έχει μετατραπεί από εισαγωγή στην ανάλυση και την ερμηνεία της νεοελληνικής λογοτεχνίας, ενός μεγάλου κομματιού του ελληνικού πολιτισμού, σε μια κατάπτυστη ανθελληνική και πολυπολιτισμική προπαγάνδα. Ξεχασμένος από τα σχολικά βιβλία για παράδειγμα είναι ο Γεώργιος Βιζυηνός, ο οποίος κατά σύμπτωση καταγόταν και αυτός από την Ανατολική Θράκη, όπως και ο συγγραφέας «Στου Κεμάλ το σπίτι» Γιώργος Ιωάννου. Ο Βιζυηνός όμως δεν έτυχε ποτέ να γίνει θέμα πανελληνίων εξετάσεων. Γεννημένος στο χωριό Βιζύη της Ανατολικής Θράκης το 1849 το πραγματικό του όνομα ήταν Γεώργιος Σύρμας. Ολόκληρος ο βίος του φαίνεται σαν μια διαδικασία τραγωδίας κατά την οποία ο Βιζυηνός διαπερνούσε την συντριβή για να οδηγηθεί στην κάθαρση, κάτι το οποίο είναι εμφανές σε όλο του το έργο. Εντυπωσιακός διηγηματογράφος, συγκλονιστικός ηθογράφος. Μεγαλωμένος μέσα σε ένα οικογενειακό περιβάλλον στο οποίο η Κόκκινη Μηλιά και ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς, κοίμιζαν το βράδυ τα παιδιά, και γέμιζαν την ψυχή τους με Ελλάδα. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως οι σπουδές του Βιζυηνού στην Αθηνα, στην Θεολογική σχολή της Χάλκης, αλλά κυρίως στην Γερμανία (διδάκτωρ στο Gottingen) είχαν σαν αντικείμενο την παιδική ψυχή. Ήταν άλλωστε από τους σημαντικότερους συντελεστές του διάσημου παιδικού περιοδικού του Γρ. Ξενόπουλου «Η Διάπλασις των παίδων» στο οποίο ο Βιζυηνός δημοσιεύει διηγήματα και ποιήματά του. Σήμερα την διάπλαση των παίδων ανέλαβαν η Διαμαντόπουλου και η Δραγώνα. Εκτός από την λογοτεχνία και την ποίηση, ο Βιζυηνός ασχολείται συστηματικά με την φιλοσοφία και το 1885 εξελέγη υφηγητής της Φιλοσοφίας με το έργο του «Η φιλοσοφία του καλού παρά τω Πλωτίνω». Σε όλο του το έργο είναι ξεκάθαρη η τάση ψυχογραφήσεως την οποία επιχειρεί, τις περισσότερες μάλιστα φορές ακόμη και στον ίδιο του τον εαυτό. Πιστεύει βαθύτατα στην ηθοπλαστική δύναμη των θρύλων, των μύθων, και των εικόνων. Τα θέματά του τα λαμβάνει από τα παιδικά του χρόνια, από τις λαϊκές παραδόσεις, την Θράκη, την Πόλη, επηρεασμένος βαθύτατα από τον μεγάλο Ν. Πολίτη, και από τους εθνικούς θρύλους, την Μεγάλη Ιδέα, όπως άλλωστε το συγκλονιστικό του ποίημα «Ο τελευταίος Παλαιολόγος». Πέρα όμως από την έντονη αφηγηματική του τεχνοπλασία, ο Βιζυηνός χαρακτηρίζεται από την δύναμη να παρατηρεί τους ανθρώπους, να τους ερμηνεύει, να τους ερευνά βαθύτερα, να σκιαγραφεί και να αναλύει τον χαρακτήρα τους με τρόπο ψυχαναλυτικό, γεγονός το οποίο ακόμη και σήμερα καθηλώνει τους αναγνώστες του. Η ψυχή του Βιζυηνού είναι μια ψυχή παιδική. Νοσταλγεί όπως και ο Παπαδιαμάντης τα παιδικά του χρόνια, αναζητώντας την λύτρωση από τον κόσμο τον οποίο βίωνε. Για τον Βιζυηνό τα παιδικά του χρόνια είναι το καταφύγιό του και η παρηγοριά του. Η επιστροφή του σε αυτά μέσω των κειμένων του σημαίνει γι' αυτόν μια βαθύτερη ανάγκη πνευματικής ισορροπίας, κάτι το οποίο ο Βιζυηνός αναζητούσε σε όλη του την ζωή. Άγνωστο αν το κατάφερε, καθώς το 1892 προσβάλλεται από σοβαρή νοητική ασθένεια και νοσηλεύεται στο Δρομοκαΐτειο , όπου θα πεθαίνει έγκλειστος τέσσερα χρόνια αργότερα. Αξίζει κάποιος στην ζωή του να ταξιδέψει διαβάζοντας τον Γεώργιο Βιζυηνό, όπως άλλωστε και ο ίδιος μας παρουσιάζει τον εαυτό του ταξιδιώτη στο συγκλονιστικό του ηθογραφικό έργο «Το μόνον της ζωής μου ταξείδιον». Έννοιες και εικόνες από τα βάθη της ελληνικής ψυχής, όπως άλλωστε και «Ο τελευταίος Παλαιολόγος». Κείμενα τα οποία δεν έχουν πλέον καμιά θέση στην «παιδεία» και στην «λογοτεχνία» αυτού του τραγικού κρατικού μορφώματος.
Ευάγγελος Χ. Χανιώτης
www.elkosmos.gr


Αυτός δεν χωνεύεται με τίποτα...

…νηστική αρκούδα δεν χορεύει


τρώει το αφεντικό της…


Όλοι είναι μέσα στο κόλπο....


Ολα τα σκάνδαλα είναι διακομματικά. Εννοείται...

Οι άνθρωποι τών κομμάτων στήν Ελλάδα προσπαθούν να πείσουν τούς ιθαγενείς ότι το δικό τους κόμμα ή η τέλος πάντων (στην καλύτερη περίπτωση) η ομάδα πού ηγείται τού δικού της κόμματος είναι έντιμη σέ αντίθεση με το άλλο κόμμα η αντίστοιχα τήν άλλη ηγετική ομάδα πού είναι ανέντιμη και παίρνει μίζες...
Οσοι γνωρίζουν τις καταστάσεις ξέρουν ότι αυτό είναι ψέμα...
Οι υπόλοιποι (οπαδοί τών κομμάτων, άνθρωποι πού δέν ασχολούνται κλπ) απλά παίζουν τον ρόλο τών χρήσιμων αφελών...

Οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν απέναντί τους ένα ενιαίο πολιτικό σύστημα και ανθρώπους με επιρροή ανεξαρτήτως κυβέρνησης ...
Γιά παράδειγμα δίνουν μίζες σέ ένα κόμμα η σέ ανθρώπους με επιρροή ανεξαρτήτως εάν είναι στην κυβέρνηση ή στην αντιπολίτευση ...






Από τον κανόνα αυτό δέν ξεφεύγει κανείς καί βέβαια είναι και το λογικό διότι αλλιώς η αντιπολίτευση θα φώναζε και θα κατήγγειλε......
Οσοι θεωρούν αυτό υπερβολή ή απλά υπόθεση πού δέν έχει αποδείξεις κάνουν λάθος...
Υπάρχουν επίσημα έγγραφα (ξένων ασφαλώς) πού μιλάνε συγκεκριμένα...
Διότι όλες αυτές οι υποθέσεις είναι μέρος τής πολιτικής και ενδιαφέρεται πολύς κόσμος και εκτός Ελλάδας...
Γιά παράδειγμα δέν αποκλείεται να υπάρχει έγγραφο πού μιλάει γιά αναλογία (10:5) τών λαδωμάτων...
Γιά κάθε 10 στό βασικό κόμμα εξουσίας, το αναπληρωματικό έπαιρνε 5, ανεξαρτήτως τού ποιός ήταν στην κυβέρνηση κλπ...


Τι κάνει η κα Λούκα...


Η έλλειψη ρευστότητας τσακίζει την Ελληνική οικογένεια και εκτοξεύει την τοκογλυφία

Η έλλειψη ρευστότητας απο τα σκληρά μέτρα της κυβέρνησης , αλλά και οι κλειστές στρόφιγγες των τραπεζών θεριεύουν το φαινόμενο της τοκογλυφία.
Κάθε μέρα όλο και περισσότερες επιταγές «σφραγίζονται», επιχειρηματίες μπαίνουν στη «μαύρη λίστα» του Τραπεζικού Τειρεσία κι αν μέχρι σήμερα το 90% της τοκογλυφίας αφορούσε τον επιχειρηματικό κόσμο, αυξάνεται ο αριθμός των νοικοκυριών που καταφεύγουν, μέσα στην απελπισία τους, σε τοκογλύφους.
Οι τράπεζες πωλούν τα προσωπικά δεδομένα των καταχρεωμένων σε ιδιωτικές εταιρείες και αυτές στα χέρια τοκογλύφων...
Ευθύνη για το πρόβλημα της τοκογλυφίας αποδίδεται και σε τράπεζες, διότι δεν ελέγχουν τη σχέση που συνδέει τον εκδότη μιας επιταγής με τον τελευταίο οπισθογράφο. Δεν ελέγχουν, δηλαδή, την πορεία που ακολούθησε μια επιταγή και τους λόγους για τους οποίους εξεδόθη.


Εξακολουθούν τις ίδιες τακτικές οι πολιτικάντιδες...


Τα κατάφερε πάλι ο Προβόπουλος , εκτός του Ασφαλιστικού Συστήματος της φτώχειας η Τράπεζα της Ελλάδος

Προνομιακή αντιμετώπιση για τους εκλεκτούς της Τράπεζας της Ελλάδος εξασφάλισε ο κ.Προβόπουλος αφού σύμφωνα με το άρθρο 65 που αναφέρετε στην Ασφάλιση του προσωπικού , η Τράπεζα της Ελλάδος αναλαμβάνει την κοινωνική ασφάλιση του προσωπικού της, στους κλάδους κύριας σύνταξης και επικουρικής σύνταξης (μερίσματος και συναφών παροχών) και καταβάλλει τις αντίστοιχες παροχές στους ασφαλισμένους, μέλη του προσωπικού της, καθώς και στους προερχόμενους από αυτό ήδη δικαιούχους των αντίστοιχων παροχών.
Σύμφωνα με το ασφαλιστικό νομοσχέδιο παύει η ασφάλιση του προσωπικού της Τράπεζας της Ελλάδος για κύρια σύνταξη στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και καταργείται το «Μετοχικό Ταμείο Υπαλλήλων Τράπεζας της Ελλάδος», η δε Τράπεζα της Ελλάδος υποκαθίσταται, ως καθολικός διάδοχος, σε όλα τα δικαιώματα κι υποχρεώσεις τόσον του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, όσον αφορά στους προερχόμενους από το προσωπικό της ασφαλισμένους και συνταξιούχους, όσον και του καταργούμενου Ταμείου.


Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More