27.10.10

Το απέραντο γαλάζιο...

H... Ελλάς Ευγνωμονούσα για το... σκίσιμο του Γιώργου!

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΠΙΝΑΚΑ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ
pinakasΛέτε το… μπλε φόντο που είδαμε όλοι στη διακαναλική συνέντευξη του Πρωθυπουργού στο Μέγαρο Μαξίμου να είναι πίνακας; Σύμφωνα με μια... εκδοχή (την οποία επιβεβαιώνει και εγγράφως ο Πεταλωτής) πρόκειται για τον πίνακα με τίτλο «Ατέρμονο Πεδίο - Δελφοί», έναν πίνακα έντονης κυανής απόχρωσης με ένα σκίσιμο (παρατηρήστε πάνω δεξιά στη φωτογραφία), που ελπίζουμε να μη συμβολίζει το… σκίσιμο που μας ρίχνει ο Γιώργος! Κάποιοι πάντως που είδαν τον πίνακα από κοντά επιμένουν ότι δεν μπορεί να είναι… πίνακας. Ας μας δώσει μια απάντηση η Εθνική Πινακοθήκη έτσι για να μας φύγει η περιέργεια…
Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΥ
Το όλο θέμα, πάντως, ανέδειξε στο βουλή ο Κυριάκος Βελόπουλος. Σε ερώτησή του ανέφερε:
«Στον χώρο του πρωθυπουργικού γραφείου, στο Μέγαρο Μαξίμου, ήταν τοποθετημένος από ετών, ο περίφημος πίνακας «Η Ελλάς ευγνωμονούσα» του Θεοδώρου Βρυζάκη του 1858. Όπως τονίζει μια ειδικός «με το (Η Ελλάς ευγνωμονούσα) ή (Υπέρ Πατρίδος το Παν) έχουμε το πρώτο πραγματικά ιστορικό με αλληγορική διάσταση, έργο της νεοελληνικής ζωγραφικής, η δραματουργία της πολυπροσώπου συνθέσεως κατάγεται από την μεταβυζαντινή ζωγραφική και ειδικώς από την Παναγία του ισχυρού μανδύα, που τον έχει απλωμένο και κάτω από το οποίο βρίσκουν προστασία οι πιστοί. Εδώ στην θέση της παίρνει η αλληγορία της Ελλάδος, μιας αρχαιοπρεπώς ενδεδυμένη και στεφανωμένη νέα γυναίκα, που μόλις έχει αποτινάξει τις αλυσίδες από τα πόδια της».
Συνεχίζοντας προσθέτει «η ιστορική υπόμνηση είναι σαφής, τα ανοικτά χέρια ορίζουν συμβολικώς, μαζί με τα βουνά τον πλατύ ορίζοντα, ο κορμός μόλις αφήνει να διαφανεί τμήμα ενός δωρικού ναού, η αξία του έργου αυτού, ως ιστορικού ντοκουμέντου, θεμελιώνεται από τις πιστοποιήσιμες ταυτότητες των ατόμων που βρίσκονται συγκεντρωμένοι σαν πιστοί γύρω  από τη νέα Ελλάδα». Ο εντελώς ξεχωριστός και ιστορικός αυτός πίνακας, σε συνέντευξη που παρεχώρησε ο Πρωθυπουργός σε κυριακάτικη εφημερίδα, την 11η Απριλίου και σε φωτογραφικό στιγμιότυπο, με τον δημοσιογράφο στο γραφείο του δεν υπήρχε στην θέση που ήταν, ενώ ήταν ανηρτημένος, στην συνάντησή του με τον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, όπως επίσης έχει φωτογραφηθεί. Στην πρώτη περίπτωση μάλιστα, υπήρχε ένα κάδρο (;) διαφορετικών διαστάσεων από τον αναφερόμενο πίνακα, επικαλυμμένο με μια μπλε επιφάνεια!
Ερωτάται ο υπουργός Εξωτερικών (τότε ο Γιώργος Παπανδρέου):
1. Μπορεί να μας πληροφορήσει το Υπουργείο, αν αντικατεστάθη ο πίνακας από το γραφείο του Πρωθυπουργού και ποιοι λόγοι οδήγησαν στην απόφαση αυτή;
2. Εχει μεταφερθεί κάπου αλλού και τι παριστά ο νέος πίνακας;».
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΕΤΑΛΩΤΗ
Απάντηση στον κ. Βελόπουλο έδωσε τελικά ο κ. Πεταλωτής:
«Σχετικά με την υπ’ αριθμ. 2312 από 3/9/2010 ερώτηση του Βουλευτού Κυριάκου Βελόπουλου, η οποία μας κοινοποιήθηκε την 21/9/2010, μέσω τηλεομοιοτυπίας, με το με ΑΠ: 21/524/ΑΣ 986δις έγγραφο του Υπουργείο Εξωτερικών, σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:  Ο πίνακας με τίτλο «Η Ελλάς ευγνωμονούσα» του Θεόδωρου Βρυζάκη (1858), ανήκει στην Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου, η οποία έχει  την θεσμική ευθύνη, μεταξύ άλλων, και για την συντήρηση των έργων τέχνης που διαθέτει προς χρήση σε διάφορους φορείς, οπότε εκείνη το κρίνει απαραίτητο. Ο συγκεκριμένος πίνακας έχει επιστραφεί στην Εθνική Πινακοθήκη και έχει αντικατασταθεί από άλλον, με τον τίτλο. «Ατέρμονο Πεδίο – Δελφοί» ο οποίος έχει φιλοτεχνηθεί από τον Θεόδωρο Στάμου και ανήκει επίσης στην Εθνική Πινακοθήκη.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ
».
Η ΝΕΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΥ
Ο… δύσπιστος βουλευτής του ΛΑΟΣ, όμως, επανήλθε με νέα ερώτηση:
Με την ευκαιρία της διακαναλικής συνεντεύξεως που παρεχώρησε ο πρωθυπουργός, προς δημοσιογράφους των τηλεοπτικών δικτύων, την 25η Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Μαξίμου, επιθυμούμε να επανέλθουμε στην υποβληθείσα ερώτησή μας, υπ’ αριθμ. 2312/03-09-10, που απευθύναμε στον κ. Παπανδρέου, με την ιδιότητά του τότε και ως Υπουργού Εξωτερικών, περί του τι απέγινε ο γνωστός ιστορικός πίνακας, που υπήρχε από την εποχή του προκατόχου του, στο γραφείο και ήταν «Η Ελλάς ευγνωμονούσα» του Θεοδώρου Βρυζάκη.
Μας απεστάλλη η απάντηση Υ/ΙΓ/24/30-09-10, από την Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας, που υπέγραφε ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, Γ. Πεταλωτής, ο οποίος ανέφερε ότι «ο συγκεκριμένος πίνακας έχει επιστραφεί στην Εθνική Πινακοθήκη και έχει αντικατασταθεί με άλλον, με τίτλο, «Ατέρμονο Πεδίο – Δελφοί», ο οποίος έχει φιλοτεχνηθεί από τον Θεόδωρο Στάμου και ανήκει επίσης στην Εθνική Πινακοθήκη».
Όπως είδαν όλοι οι Ελληνες που παρακολούθησαν την διακαναλική  συνέντευξη, πίσω από το γραφείο, που καθόταν ο πρωθυπουργός, ευρίσκετο ένας πίνακας (;) μεγάλων διαστάσεων, ήταν όμως επικαλυμένος (;) με μια επιφάνεια κυανού χρώματος.
Ερωτάται ο υπουργός Εσωτερικών:
1. Εφ’ όσον έγινε η αλλαγή του παλαιοτέρου πίνακος «Η Ελλάς ευγνωμονούσα», όμως μάλιστα αναφέρει στην απάντησή του ο κ. υφυπουργός «όποτε εκείνη (η Εθνική Πινακοθήκη) το κρίνει απαραίτητο», με τον έτερο πίνακα «Ατέρμονο Πεδίο – Δελφοί», γιατί δεν υπήρχε στην θέση του, παρά όλοι αντίκρυσαν μια επικάλυψη (;) κυανού χρώματος;
2. Είναι σε θέση το Υπουργείο να μας πληροφορήσει, αν υφίσταται τελικώς κάποιος συγκεκριμένος πίνακας, πίσω από το πρωθυπουργικό γραφείο και ποιο είναι το θέμα του; Γιατί ποιους λόγους «διατηρείται» αυτή η επικάλυψη; Απεστάλη από την Εθνική Πινακοθήκη;»
Ας μας διαφωτίσει κάποιος ειδικός ρε παιδιά για το… απέραντο γαλάζιο του πρωθυπουργικού γραφείου!
Ελεύθερη Ώρα


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More