Tέλος για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Ρώσου υπουργού Ενέργειας, η Ρωσία σκοπεύει να προτείνει τη συνένωση του αγωγού Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης με τον τουρκικό αγωγό Samsun-Ceyhan, αφού πρώτα η Βουλγαρία ξεκαθαρίσει τη θέση της όσον αφορά στον πρώτο. Ο Shmatko συμπλήρωσε, πως η συνέχιση του έργου του αγωγού Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης, που έχει σκοπό την παροχή ρωσικού πετρελαίου στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μέσω του βουλγαρικού λιμένα στη Μαύρη Θάλασσα Μπουργκάς, έχει σχεδόν σταματήσει λόγω της βουλγαρικής στάσης. Οι Βούλγαροι προσπαθούν να διαπραγματευτούν καλύτερους οικονομικούς και περιβαλλοντικούς όρους για τη χώρα τους.
Ο Ρώσος πρόεδρος Dmitry Medvedev έφτασε τη Τρίτη στη Τουρκία με σκοπό να εξομαλύνει τις σχέσεις της χώρας του στη κρίσιμη αυτή περιοχή του Νοτίου Καυκάσου, καθώς και να συνάψει συμφωνίες επί θεμάτων ενέργειας. Προσπαθώντας να ισορροπήσει τις σχέσεις της με τη Δύση, η Τουρκία κάνει προσπάθειες να προσεγγίσει τη Ρωσία και τις άλλες πρώην σοβιετικές δημοκρατίες, καθώς και τα μουσουλμανικά κράτη της Μέσης Ανατολής.
Λίγο πριν την άφιξη του Ρώσου ηγέτη, αξιωματούχοι της χώρας του ανέφεραν πως οι κρατικές εταιρίες Gazprom και Rosneft, αναμένεται να υπογράψουν σημαντικές συμφωνίες. Η Ρωσία ήδη προμηθεύει το 60% των αναγκών της Τουρκίας σε φυσικό αέριο, και υπάρχουν ανησυχίες μη τυχόν και η χώρα καταστεί εξαρτημένη από τους Ρώσους. Οι αξιωματούχοι δήλωσαν επίσης αισιόδοξοι αναφορικά με τη προοπτική μιας ρωσικής εταιρίας να κατασκευάσει το πρώτο τουρκικό πυρηνικό εργοστάσιο.
"Μόλις η βουλγαρική πλευρά αποδείξει την ετοιμότητά της να προχωρήσει το έργο, και μόλις κάνει κάποια πρακτικά βήματα, εμείς από τη πλευρά μας θα προτείνουμε τη συνένωση των δυο αγωγών" δήλωσε ο Shmatko. Το τουρκικό έργο είναι ήδη υπό κατασκευή. Ο αγωγός αξίας $1.5 δισ. που κατασκευάζεται από τη τουρκική Calik Energy και την ιταλική ENI, θα εκτείνεται 700 χιλιόμετρα μέσα από τη Τουρκία, από το λιμάνι Samsun της Μαύρης Θάλασσας έως το μεσογειακό λιμάνι Ceyhan. Η αναμενόμενη χωρητικότητα του αγωγού θα είναι 60-70 εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου το χρόνο. Το όλο σχέδιο έχει ως σκοπό του, τη μείωση του φόρτου μεταφοράς πετρελαίου στα στενά του Βοσπόρου, από όπου διέρχονται 150 εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου ετησίως.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου