Την ίδια ώρα που το τραπεζικό σύστημα χρηματοδοτεί εταιρείες – σαπάκια με όρους διαπλοκής, η Stat bank αποκαλύπτει τα “διαμάντια” της Ελληνικής οικονομίας.
ΕΤΗΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ STAT BANK «DIAMONDS 2011. OI ΥΓΙΕΣΤΕΡΕΣ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ»
Με ανθεκτικά πανιά στην θύελλα της ύφεσης
Αχτίδα φωτός σε μια οικονομία που αντιμετωπίζει ισχυρή ύφεση και έλλειψη ρευστότητας αποτελεί μια ολιγάριθμη ομάδα επιχειρήσεων από το χώρο της βιομηχανίας και του εμπορίου. Πρόκειται αυτές που κατάφεραν να περάσουν το «stress test» στο οποίο επέβαλε η STAT BANK το σύνολο των εταιρειών στους δυο κλάδους.Μέσα από δέκα κριτήρια που σχετίζονται με την πορεία των εργασιών, τα λειτουργικά και καθαρά κέρδη, τον δανεισμό και την απόδοση επί των κεφαλαίων αποτυπώνεται μια δυναμική ομάδα ελληνικών επιχειρήσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι ποτέ ξανά στα 10 χρόνια της έρευνας της Stat Bank για τα «Διαμάντια» τoυ επιχειρείν τα κριτήρια που τέθηκαν δεν είχαν αρνητικό πρόσημο. Φέτος είναι η πρώτη φορά που αυτό συνέβη. Άλλωστε σε συνθήκες κρίσης ζητούμενο δεν είναι μόνο η επέκταση της επιχειρηματικής δραστηριότητας αλλά και η διατήρηση των κεκτημένων καθώς και η –μέσω αυτής- αύξηση μεριδίου αγοράς σε κλάδους που έχουν υποστεί καθίζηση της ζήτησης. Όπως προκύπτει μάλιστα από τα αποτελέσματα αρκετές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε χώρους οι οποίοι κυριολεκτικά κατέρρευσαν, βρίσκουν τρόπους να παραμένουν κερδοφόρες και εξαιρετικά αποδοτικές για τους μετόχους τους.
Τα κριτήρια για τις επιχειρήσεις του εμπορίου ήταν τα ακόλουθα:
1 Ο κύκλος εργασιών να υπερβαίνει τα 14 εκατ. ευρώ.
2 Ο τζίρος να είναι είτε αυξημένος είτε να παρουσιάζει μείωση που δεν υπερβαίνει το 6%. Εναλλακτικά η εταιρεία να έχει μεγαλύτερη υποχώρηση πωλήσεων (έως και 20%) αλλά θετικό πρόσημο στη μεταβολή των μεικτών κερδών. Το συγκεκριμένο κριτήριο συμπεριελήφθη εξαιτίας των διακυμάνσεων στις τιμές των πρώτων υλών οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις επηρεάζουν έντονα την διακύμανση της αξίας των πωλήσεων.
3 Οι επιχειρήσεις να είναι κερδοφόρες τόσο στην οικονομική χρήση του 2008 όσο και σε αυτή του 2009
4 Τα κέρδη προ φόρου να υπερβαίνουν τις 800 χιλιάδες ευρώ.
5 Τα κέρδη προ φόρου να μην έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 6%
6 Τα μεικτά κέρδη να μην μειώνονται σε ποσοστό που υπερβαίνει το 10%
7 Να διατηρούνται τουλάχιστον σταθερά (ή να εμφανίζουν οριακή μείωση) τα ίδια κεφάλαια.
8 Η σχέση τζίρου προς υποχρεώσεις να μην υπερβαίνει το 1 προς 1.
9 Η αύξηση των υποχρεώσεων να μην ξεπερνά το 20% εκτός εάν συνοδεύεται από διψήφια αύξηση των πωλήσεων.
10 Η απόδοση επί των ιδίων κεφαλαίων να είναι υψηλότερη του 4%.
Τα κριτήρια στο χώρο της βιομηχανία είναι τα εξής:
1 Ο κύκλος εργασιών να είναι άνω των 12 εκατ. ευρώ.
2 Ο τζίρος να μη υποχωρεί άνω του 10%. Εναλλακτικά η εταιρεία να έχει μεγαλύτερη υποχώρηση πωλήσεων (έως και 20%) αλλά θετικό πρόσημο στη μεταβολή των μεικτών κερδών. Το συγκεκριμένο κριτήριο συμπεριελήφθη εξαιτίας των διακυμάνσεων στις τιμές των πρώτων υλών οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις επηρεάζουν έντονα την διακύμανση της αξίας των πωλήσεων.
3 Οι επιχειρήσεις να είναι κερδοφόρες τόσο στην οικονομική χρήση του 2008 όσο και σε αυτή του 2009
4 Τα προ φόρου κέρδη να είναι άνω των 800 χιλιάδων ευρώ
5 Τα προ φόρου κέρδη να μην έχουν μειωθεί άνω του 10%
6 Τα μεικτά κέρδη να μην υποχωρούν σε ποσοστό που υπερβαίνει το 10%.
7 Τα μεικτά κέρδη να υπερβαίνουν τα τρια εκατ. ευρώ.
8 Τα ίδια κεφάλαια να υπερβαίνουν τα 5 εκατ. ευρώ
9 Η σχέση τζίρου προς υποχρεώσεις να μην υπερβαίνει το 1 προς 1,5.
10 Η απόδοση ιδίων κεφαλαίων να είναι άνω του 5%
Τα στοιχεία της έρευνας της STAT BANK θα παρουσιαστούν σε εκδήλωση η οποία θα πραγματοποιηθεί την 28η Ιουνίου 2011. Στην εκδήλωση αυτή θα βραβευθούν οι υγιέστερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις της χώρας ανά τομέα δραστηριότητας στην περίοδο της κρίσης.
Ας σημειωθεί ότι επιχειρήσεις που συμπεριλαμβάνονται στην έκδοση είναι το αποτέλεσμα της αξιολόγησης των μεγαλύτερων επιχειρήσεων βάσει 10 συγκεκριμένων οικονομικών δεικτών.
Προσκεκλημένοι στην εκδήλωση θα είναι εκπρόσωποι του πολιτικού κόσμου, των οικονομικών υπουργείων, σημαντικοί επιχειρηματίες, στελέχη εταιριών και εκπρόσωποι μέσων μαζικής ενημέρωσης.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου