Οι Έλληνες φουλάρουν βενζίνη από τη Βουλγαρία |
Της Σοφίας Χριστοφορίδου
Αν μέχρι σήμερα οι Έλληνες επισκέπτονται τη Βουλγαρία κυρίως για τα καζίνο και τα χιονοδρομικά της κέντρα, πρόσφατα άρχισαν να περνούν τα σύνορα και για τα... βενζινάδικά της. Η διαφορά σε κάθε γέμισμα ρεζερβουάρ στην άλλη πλευρά των συνόρων φτάνει τα 22 ευρώ, ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο, ιδιαίτερα για τους χαμηλόμισθους.
Η μέση τιμή της αμόλυβδης στη γειτονική χώρα είναι κοντά στα 2,10 λέβα, δηλαδή περίπου ένα ευρώ το λίτρο, όταν σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων, στο νομό Σερρών, η μέση τιμή είναι 1,36 ευρώ. Έτσι για ένα αυτοκίνητο με ρεζερβουάρ 60 λίτρων στη Βουλγαρία πληρώνει κάποιος 60 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα 82 ευρώ! Όσοι ζουν σε κοντινή απόσταση από τα σύνορα δεν μπορούν να παραβλέψουν τη διαφορά της τιμής, ενώ λόγω της ένταξης της Βουλγαρίας στην Ε.Ε. δεν απαιτούνται καν ταξιδιωτικά έγγραφα για να περάσει κάποιος απέναντι.
Όπως παρατηρεί ο πρόεδρος της κοινότητας Προμαχώνα Σάββας Καραβασιλείου, “επειδή αυτή την περίοδο ο κόσμος ψάχνει πιο συστηματικά τις φθηνές τιμές, περνάει τα σύνορα για να κάνει τα ψώνια του και στον γυρισμό φουλάρει το ρεζερβουάρ με βενζίνη. Στη Βουλγαρία η ακριβότερη βενζίνη κοστίζει 1,10 ευρώ το λίτρο”, λέει.
“Τώρα με την αύξηση του φόρου στη βενζίνη, με συμφέρει να πηγαίνω στη Βουλγαρία για βενζίνη. Μένω στο Πετρίτσι και η απόσταση μέχρι τα σύνορα είναι 10 χιλιόμετρα. Αν είναι να κερδίζω 20-25 ευρώ στο γέμισμα, ας ξοδέψω και πέντε ευρώ για τη βενζίνη που θα κάψω μέχρι τη Βουλγαρία”, λέει ο 38χρονος Σάκης Τσαυταρίδης.
“Οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα να επιλέγουν με βάση την ποιότητα και την τιμή. Αν κάποιος βρίσκεται σε μικρή απόσταση, προφανώς μπορεί να δει διαφορά, αν όμως μιλάμε για κάποιον που ζει στις Σέρρες, θα κερδίσει 15 ευρώ από την τιμή αλλά θα καταναλώσει ίσης αξίας βενζίνη στα 50 συν 50 χιλιόμετρα που θα διανύσει”, επισημαίνει ο κ. Χρήστος Τίτης, πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Σερρών.
Όπως παρατηρεί ο πρόεδρος της κοινότητας Προμαχώνα Σάββας Καραβασιλείου, “επειδή αυτή την περίοδο ο κόσμος ψάχνει πιο συστηματικά τις φθηνές τιμές, περνάει τα σύνορα για να κάνει τα ψώνια του και στον γυρισμό φουλάρει το ρεζερβουάρ με βενζίνη. Στη Βουλγαρία η ακριβότερη βενζίνη κοστίζει 1,10 ευρώ το λίτρο”, λέει.
“Τώρα με την αύξηση του φόρου στη βενζίνη, με συμφέρει να πηγαίνω στη Βουλγαρία για βενζίνη. Μένω στο Πετρίτσι και η απόσταση μέχρι τα σύνορα είναι 10 χιλιόμετρα. Αν είναι να κερδίζω 20-25 ευρώ στο γέμισμα, ας ξοδέψω και πέντε ευρώ για τη βενζίνη που θα κάψω μέχρι τη Βουλγαρία”, λέει ο 38χρονος Σάκης Τσαυταρίδης.
“Οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα να επιλέγουν με βάση την ποιότητα και την τιμή. Αν κάποιος βρίσκεται σε μικρή απόσταση, προφανώς μπορεί να δει διαφορά, αν όμως μιλάμε για κάποιον που ζει στις Σέρρες, θα κερδίσει 15 ευρώ από την τιμή αλλά θα καταναλώσει ίσης αξίας βενζίνη στα 50 συν 50 χιλιόμετρα που θα διανύσει”, επισημαίνει ο κ. Χρήστος Τίτης, πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Σερρών.
■ 20% μείωση βλέπουν τα πρατήρια.
Στα πρατήρια καυσίμων του νομού Σερρών έχει καταγραφεί μείωση 20% στους όγκους καυσίμου που διακινούνται, αλλά σύμφωνα με τον πρόεδρο των βενζινοπωλών Γιώργο Κοτζάογλου αυτό μέχρι στιγμής δεν οφείλεται στο γεγονός ότι οι Σερραίοι περνάνε στη Βουλγαρία για βενζίνη, αλλά γιατί ο κόσμος περιόρισε συνολικότερα τις περιττές μετακινήσεις.
“Μέχρι τις αρχές του 2010 οι τιμές στις δύο χώρες ήταν σχεδόν στα ίδια επίπεδα, αλλά ήρθαν οι δύο απανωτές αυξήσεις στον ειδικό φόρο κατανάλωσης και η διαφορά εκτινάχθηκε”, εξηγεί ο κ. Κοτζάογλου. Ο ίδιος προβλέπει ότι σύντομα θα συμβεί ό,τι συνέβη και πριν από 10 χρόνια. “Αν τότε η βενζίνη είχε 200 δρχ. το λίτρο στην Ελλάδα, στη Βουλγαρία κόστιζε 100 δρχ. επειδή η χώρα δεν είχε ενσωματώσει τον ειδικό φόρο κατανάλωσης. Πολύς κόσμος περνούσε τα σύνορα για να ψωνίσει ή να παίξει στο καζίνο και γύριζε με τα ντεπόζιτα γεμάτα”, θυμάται. Παραδέχεται ότι οι βενζινοπώλες δεν έχουν περιθώρια να αντιστρέψουν την κατάσταση, καθώς η αγορά είναι ελεύθερη και δεν υπάρχουν περιορισμοί στις μετακινήσεις.
Τιμές αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων σε χώρες της Ε.Ε.
Στα πρατήρια καυσίμων του νομού Σερρών έχει καταγραφεί μείωση 20% στους όγκους καυσίμου που διακινούνται, αλλά σύμφωνα με τον πρόεδρο των βενζινοπωλών Γιώργο Κοτζάογλου αυτό μέχρι στιγμής δεν οφείλεται στο γεγονός ότι οι Σερραίοι περνάνε στη Βουλγαρία για βενζίνη, αλλά γιατί ο κόσμος περιόρισε συνολικότερα τις περιττές μετακινήσεις.
“Μέχρι τις αρχές του 2010 οι τιμές στις δύο χώρες ήταν σχεδόν στα ίδια επίπεδα, αλλά ήρθαν οι δύο απανωτές αυξήσεις στον ειδικό φόρο κατανάλωσης και η διαφορά εκτινάχθηκε”, εξηγεί ο κ. Κοτζάογλου. Ο ίδιος προβλέπει ότι σύντομα θα συμβεί ό,τι συνέβη και πριν από 10 χρόνια. “Αν τότε η βενζίνη είχε 200 δρχ. το λίτρο στην Ελλάδα, στη Βουλγαρία κόστιζε 100 δρχ. επειδή η χώρα δεν είχε ενσωματώσει τον ειδικό φόρο κατανάλωσης. Πολύς κόσμος περνούσε τα σύνορα για να ψωνίσει ή να παίξει στο καζίνο και γύριζε με τα ντεπόζιτα γεμάτα”, θυμάται. Παραδέχεται ότι οι βενζινοπώλες δεν έχουν περιθώρια να αντιστρέψουν την κατάσταση, καθώς η αγορά είναι ελεύθερη και δεν υπάρχουν περιορισμοί στις μετακινήσεις.
Τιμές αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων σε χώρες της Ε.Ε.
Οι πέντε φθηνότερες
Κύπρος 0,95
Βουλγαρία 1
Ρουμανία 1,04
Λεττονία 1,05
Εσθονία 1,09
Κύπρος 0,95
Βουλγαρία 1
Ρουμανία 1,04
Λεττονία 1,05
Εσθονία 1,09
Οι πέντε ακριβότερες
Γαλλία 1,34
Ιταλία 1,35
Ελλάδα 1,43
Δανία 1,43
Ολλανδία 1,52
Γαλλία 1,34
Ιταλία 1,35
Ελλάδα 1,43
Δανία 1,43
Ολλανδία 1,52
Πηγή τιμών: energy.eu/#prices
Εφημερίδα Μακεδονία
Εφημερίδα Μακεδονία
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου