Μετά τη VODAFONE, ο ΑΒ Βασιλόπουλος διχοτομεί το Αιγαίο και εξαφανίζει από τον χάρτη Μακεδονία και Θράκη
Μάλιστα, το διαφημιστικό spot του Βασιλόπουλου αρχίζει λέγοντας: «Στα ΑΒ σεβόμαστε την παράδοση, επιλέγουμε φημισμένες περιοχές που χρόνια τώρα μας δίνουν τα πλούσια αγαθά τους». Όμως αν προσέξει κανείς καλύτερα τον χάρτη στη συνέχεια, η ΑΒ όχι μόνο δεν τρέφει κανένα σεβασμό στην παράδοση... Μάλλον ειρωνεύεται την παράδοση.
Η Μακεδονία στην οποία βρίσκονται τα μεγαλύτερα αποθέματα νερού και χρυσού σε όλη την Ευρώπη αλλά και η Θράκη με την τεράστια γεωπολιτική της σημασία και αξία και το πλουσιότατο υπέδαφος της, δεν συμπεριλαμβάνονται στον χάρτη που δημοσιεύει η αλυσίδα στο διαφημιστικό της...
Καρέ από το διαφημιστικό spot του ΑΒ Βασιλόπουλου
Από το διαφημιστικό επίσης λείπει το μισό Αιγαίο, το Καστελόριζο, η Ζουράφα, τα Δωδεκάνησα, κ.α. Πιο συγκεκριμένα η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει διχοτομήσει το Αιγαίο με μια κάθετη γραμμή. Από εκεί μέχρι εκεί ίσως που εξυπηρετεί την Τουρκία η διχοτόμηση του Αιγαίου πελάγους.
Μια σημειολογία που πέρασε απαρατήρητη στην διαφήμιση της VODAFONE
Όλοι λίγο πολύ έχουν αναρωτηθεί τι είναι η σημαία δίπλα στην σημαία της «ανεξάρτητης» Κρήτης. Η δεύτερη σημαία στην διαφήμιση της VODAFONE είναι η σημαία των νησιών Μάρσαλ. Ένα σύμπλεγμα μικρών νησιών με 62.000 κατοίκους, απέναντι σχεδόν από την Ιαπωνία το οποίο ανεξαρτητοποιήθηκε το 1986 με την βοήθεια των Αμερικανών. Με αντάλλαγμα η Δημοκρατία των Νησιών Μάρσαλ να παρέχει στις ΗΠΑ το έδαφος της για στρατιωτική χρήση και για δοκιμές πυρηνικών πυραύλων. Η Διεθνής Επιτροπή έχει χαρακτηρίσει τα νησιά Μάρσαλ ως το πιο μολυσμένο σημείο του πλανήτη από πυρηνικά. Στα νησιά Μάρσαλ γίνονται πυρηνικές δοκιμές από το 1946
Τόσες συμπτώσεις σε ένα διαφημιστικό κινητής τηλεφωνίας διάρκειας 40 δευτερολέπτων;...
Οι σημαίες της "ανεξάρτητης" Κρήτης και της Δημοκρατίας των Νησιών Μάρσαλ
στο πρώτο διαφημιστικό.
Μετά την κατακραυγή στο internet, oι σημαίες διαγράφηκαν από το spot,
άφησαν όμως ανεξίτηλη τη σκιά τους...
Γιατί μέσω των διαφημίσεων;
Η λογική είναι απλή. Τα διαφημιστικά spot προβάλλονται δεκάδες φορές ημερησίως σε τεράστιο τηλεοπτικό κοινό. Όσο οι τηλεθεατές παρακολουθούν την εξέλιξη του σεναρίου, μέσω της περιφερικής όρασης στο υποσυνείδητο τους εντυπώνονται εικόνες, μηνύματα και σύμβολα προκειμένου να δημιουργηθεί η οικειότητα προς αυτά. Όταν αυτά τα μηνύματα, οι εικόνες και τα σύμβολα εμφανισθούν πιο δυναμικά στο μέλλον το τηλεοπτικό κοινό θα τα γνωρίζει ήδη, θα έχει αποδεχθεί την ύπαρξη τους χωρίς να έχει κανένα λόγο να τα αρνηθεί. Ουσιαστικά, αυτό που γίνεται είναι μια εξοικείωση της κοινής γνώμης με αλλαγές που συμβαίνουν και που θα συμβούν για να μειωθεί η αντανακλαστική ισχύς της και να μην υπάρξουν αντιδράσεις όταν εκδηλωθούν φανερά πλέον τέτοια φαινόμενα «ανεξαρτητοποιήσεων».
Μάνος Μεϊμαράκης
www.elkosmos.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου