11.3.11

Και θεωρούμεθα Ναυτική χώρα!

Τα σοβαρότατα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία οξύνθηκαν σήμερα ακόμα περισσότερο, καθώς η εταιρεία «Ναυπηγικές και Βιομηχανικές Επιχειρήσεις Ελευσίνας ΑΕ», γνωστότερη ως "Ναυπηγεία Ελευσίνας", κατέθεσε αίτηση υπαγωγής στη διαδικασία συνδιαλλαγής του άρθρου 99 του Ν. 3588/2007 , λόγω του προβλήματος ρευστότητας που αντιμετωπίζει.



Παράλληλα, εκδόθηκε προσωρινή διαταγή που μέχρι τη συζήτηση της αίτησης περί υπαγωγής στη διαδικασίας συνδιαλλαγής αναστέλλει τις ατομικές διώξεις των πιστωτών εις βάρος της θυγατρικής εταιρείας.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία "Νεώριον ΑΕ Συμμετοχών", της οποίας θυγατρική είναι η "Ναυπηγικές και Βιομηχανικές Επιχειρήσεις Ελευσίνας ΑΕ", «η θυγατρική εταιρεία έχει συγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο και πρόταση αναδιάρθρωσης των δανειακών της υποχρεώσεων η πλήρης εφαρμογή των οποίων αντιμετωπίζει το πρόβλημα ρευστότητας και επιτρέπει την ομαλή λειτουργία της, συμπεριλαμβανομένης της εκτέλεσης των εν εξελίξει συμβάσεων με το Πολεμικό Ναυτικό αλλά και την κατάρτιση νέων.

Η θυγατρική Εταιρία θα ξεκινήσει αμέσως διαπραγματεύσεις με το Ελληνικό Δημόσιο, τις πιστώτριες Τράπεζες και τους λοιπούς πιστωτές της με βάση το ως άνω σχέδιο, μέχρι τη συζήτηση της ανωτέρω αίτησης, προκειμένου να εξομαλυνθεί η λειτουργία της.

Η Εταιρεία θα ενημερώνει αμελλητί το επενδυτικό κοινό για οιαδήποτε εξέλιξη».

Η εξέλιξη αυτή, εκτός της αγωνίας που δημιουργεί για το μέλλον των εργαζομένων και για την τύχη μιας στρατηγικής βιομηχανίας, σκοτεινιάζει ακόμη περισσότερο τον ορίζοντα του προγράμματος πυραυλακάτων τύπου Super Vita. Υπενθυμίζεται ότι στις 3 Μαρτίου 2011 η BAE Systems προέβη στην καταγγελία της σύμβασής της με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας λόγω καθυστερούμενων οφειλών, μη αποδεχόμενη την προσφερθείσα εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου για το χρέος των Ναυπηγείων. Τότε είχε διατυπωθεί από κάποιες πλευρές (defencepoint) η εκτίμηση ότι η έκτη και η έβδομη πυραυλάκατος μπορούν να ολοκληρωθούν παρά τη βρετανική καταγγελία, δεδομένου ότι η κατασκευή των σκαφών έχει ολοκληρωθεί και απομένει η τοποθέτηση των κινητήρων και των οπλικών συστημάτων, που είναι υλικό διατιθέμενο από την κυβέρνηση (GFE). Όμως η υπαγωγή των ναυπηγείων Ελευσίνας στο άρθρο 99 δημιουργεί νέα προβλήματα, τόσο για την ολοκλήρωση της έκτης και της έβδομης πυραυλακάτου (που βάσει απόφασης του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου επρόκειτο να λάβουν τα ονόματα των ηρώων των Ιμίων, υποπλοιάρχων Καραθανάση και Βλαχάκου), όσο και για την παράδοση της πέμπτης πυραυλακάτου, Ρ71 "Υποπλοίαρχος Ρίτσος". Υπενθυμίζεται ότι το τέταρτο σκάφος της κλάσης, Ρ70 "Υποπλοίαρχος Γρηγορόπουλος" ύψωσε σημαία και εντάχθηκε στη δύναμη του ΠΝ την 1η Οκτωβρίου 2010.

Από την πλευρά μας ευχόμαστε να αρθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι στο ύψος των περιστάσεων, και ιδιαίτερα το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας που έχει "και το μαχαίρι και το πεπόνι". Η διαδικασία του άρθρου 99 δεν αποκλείει την ολοκλήρωση των ναυπηγήσεων, ίσως μάλιστα αυτή (και η αποπληρωμή των σκαφών) να συμβάλει καθοριστικά στην εξομάλυνση της κατάστασης. Άλλωστε τα Ναυπηγεία Ελευσίνας με την παράδοση του ΤΠΚ "Τρουπάκης" στις 25 Φεβρουαρίου 2011 απέδειξαν ότι τιμούν τις υποχρεώσεις τους απέναντι στο κράτος. Σε τελική ανάλυση, η ολοκλήρωση δύο σκαφών με τα ονόματα "Καραθανάσης" και "Βλαχάκος" πρέπει να αποτελεί ζήτημα τιμής για το ΠΝ...

(Με στοιχεία από www.naftemporiki.gr)


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More